Reservat el dret d'admissió

El blog d'un barrinador logoludòpata i iconoclasta. Reservat el dret d'admissió

02 de gener 2011

Sóc un xic més lliure?

Avui, dos de gener, se suposa que sóc un xic més lliure, perquè disminueixen considerablement els llocs on em poden obligar a fumar. Partint de la concepció que la democràcia és, bàsicament, gaudir de drets, la "nova" llei del tabac (que simplement és un pedaç sobre la del 2005, que no anava gaire més lluny que el decret del 1985), implica que ja puc fer vida social sense haver d'arribar a casa amb la roba empudegada i els pulmons matxucats.

Però un cop més s'han cagat a les calces: en els espais públics seguirem sense poder-nos protegir dels que ens obliguen a fumar, especialment en espais com els estadis de futbol, on no han gosat ni tan sols separar en grades diferents els que no volen fumar dels que converteixen el seu pròxim en fumador passiu; si teniu la desgràcia de comprar una entrada al Camp Nou al costat del seient d'un incinerador de caliquenyos, que el sant de guàrdia us agafi confessats.

El més greu, però, és que no han corregit el principal defecte de la llei del 2005: la manca de responsables davant dels quals fer les denúncies. De fet, la del 2005 ja deia que no es pot fumar a (article 7):

o) Todos los espacios del transporte suburbano (vagones, andenes, pasillos, escaleras, estaciones, etc.), salvo los espacios que se encuentren por completo al aire libre.
p) Medios de transporte ferroviarios y marítimos, salvo en los espacios al aire libre.

La del 2010 diu el mateix. O sigui, que al bar del vestíbul (subterrani) de l'estació de RENFE del Clot ja no s'hi podia fumar, però un cartell il·legal hi deia que sí, que s'hi permetia fumar. Ho vaig denunciar a RENFE, que amablement em va fer saber que ho comunicaven a Ports i transports de la Genialitat de Catalunya, els quals, més amablement, em feren saber que, en no ser cosa seva, ho transferien a Sanitat, els qual, superant en amabilitat tots els precedents, em varen assabentar que els importava tan poc com als precedents i, en conseqüència, ho comunicaven a RENFE, que és a qui pertoca...

Demà hi aniré a veure si segueixen passant-se la nova llei pel folre: per què haurien de canviar ells si la llei no ha canviat ni en el redactat de la prohibició que els afecta ni en establir una autoritat davant la qual denunciar les infraccions?