Reservat el dret d'admissió

El blog d'un barrinador logoludòpata i iconoclasta. Reservat el dret d'admissió

16 de novembre 2010

Mai ningú ens ho havia demanat en català

Des d'aquí reivindico que se'm dediqui un carrer per la meva obstinada militància per emprar el català. Aparentment, sóc l'únic català que demana els contractes, les informacions, els documents en català, perquè sempre em responen que mai abans ningú no els ho havia demanat.

Avui m'ha passat a ENDESA, allà a l'Estació del Nord, on he anat per aconseguir posar al meu nom un contracte que fa setze mesos que intento arreglar. Quan ja no han estat capaços d'inventar-se cap altre requeriment que jo hagués de satisfer, m'han presentat la proposta de contracte (atenció, només proposta, que això de tenir el privilegi de pagar a ENDESA es veu que és molt selecte) en una llengua estrangera. Quan els he dit que havia de ser en català, m'han respost que el sistema (informàtic, se suposa) no ho permet i, ai làs, la cantarella de sempre, que no estan preparats perquè sóc el primer que ho demana... cosa que et diuen en un to com volent dir "si et retractes de la teva actitud antisocial de demanar-ho en català serem generosos i ens m'oblidarem".

He trucat als Mossos per si tenia dret a alguna forma de suport i m'han contestat que, en ser un tema "no penal", ells no hi podien intervenir i que presentés una reclamació (sense concretar on). El detall significatiu és que des del moment en què he fet la trucada davant de la persona que m'atenia s'ha posat en marxa una mena de pla antiterrorista i han aparegut una supervisora, que ha pres el comandament de la situació i una segurata que s'ha palplantat al meu costat, disposada a salvar la humanitat d'un terrorista nacionalista rojo-separatista que demana els contractes en català; la novetat és que aquesta vegada ni m'han agredit ni han presentat una falsa denúncia en contra meva.

La cosa ha acabat en taules: han pres totes les meves dades, d'ací a uns dies em cridaran per tal que signi el formulari de súplica de contracte i uns quant dies més encara més tard em faran saber si se m'ha concedit la gràcia de posar al meu nom el contracte del consum que porto setze mesos pagant (per embutxacar-se els meus diners no calen súpliques ni protocols, només un número de compte bancari).

El que m'escama és que la mateixa excusa porto desenes d'anys sentint-la; al principi colava, però ara jo no em crec que a setze de novembre del 2010 jo sigui la primera persona del món que demana a ENDESA el contracte en català. En tot cas, preventivament, des d'avui aniré afegint en aquest blog les institucions que ja no poden fer servir aquesta excusa perquè ja me l'han donada a mi, començant per ENDESA i pel servei mèdic que vaig haver de visitar aquest setembre per mor d'una hipoteca que tinc amb el SANTANDER.

Institució o empresa: MEDYCSA
Sector:               serveis mèdics per al SANTANDER
Data:                 setembre del 2010

Institució o empresa: ENDESA
Sector:               Monopolis encoberts
Data:                 16 de novembre del 2010